Digital strategi

Sportypluss

Bilde av gründerne i Sportypluss, ute i skogen med klær fra sportypluss.no

Hvordan bygge merkevare i sosiale medier?

Hvem er kunden? I 2018 hadde salgsomsetningen i nettbutikken Sportypluss.no stagnert og det de hadde lyktes godt med tidligere, fungerte ikke lenger. Bakgrunnen for dette var at det hadde skjedd store endringer for hvordan bedrifter ble synliggjort på Facebook, i tillegg til at Sportypluss var en liten virksomhet som ikke var rustet for vekst.

Hva gjorde Folksnakk? Folksnakk fikk gleden av å starte en omfattende prosess med Sportypluss der vi kastet alle kortene opp i lufta og la kabalen på nytt. Sammen jobbet vi grundig med alt fra intern struktur og daglig drift til en omfattende ny markedsstrategi for hele virksomheten. I tillegg endret vi det visuelle uttrykket, redesignet nettbutikken og hentet inn eksterne krefter for foto og videoproduksjon. Resultatet ble at Sportypluss doblet salgsomsetningen sin på to år. De har også økt sin egen markedskompetanse betydelig og blitt attraktive for flere nye merkevarer som ønsker å satse med Sportypluss i plus size-segmentet.




    Folksnakk AS / Org. nr. 919 813 695

    Silje Kristin Granum
    silje@folksnakk.no
    926 03 634

     

    Post- og besøkadresse:
    O. Skasliens veg 1
    7340 Oppdal