Digital strategi
Sportypluss

Hvordan bygge merkevare i sosiale medier?
Hvem er kunden? I 2018 hadde salgsomsetningen i nettbutikken Sportypluss.no stagnert og det de hadde lyktes godt med tidligere, fungerte ikke lenger. Bakgrunnen for dette var at det hadde skjedd store endringer for hvordan bedrifter ble synliggjort på Facebook, i tillegg til at Sportypluss var en liten virksomhet som ikke var rustet for vekst.
Hva gjorde Folksnakk? Folksnakk fikk gleden av å starte en omfattende prosess med Sportypluss der vi kastet alle kortene opp i lufta og la kabalen på nytt. Sammen jobbet vi grundig med alt fra intern struktur og daglig drift til en omfattende ny markedsstrategi for hele virksomheten. I tillegg endret vi det visuelle uttrykket, redesignet nettbutikken og hentet inn eksterne krefter for foto og videoproduksjon. Resultatet ble at Sportypluss doblet salgsomsetningen sin på to år. De har også økt sin egen markedskompetanse betydelig og blitt attraktive for flere nye merkevarer som ønsker å satse med Sportypluss i plus size-segmentet.



Folksnakk AS / Org. nr. 919 813 695
Silje Kristin Granum
silje@folksnakk.no
926 03 634
Tina Eliassen Hustad
tina@folksnakk.no
981 05 451
Krux Innovasjonssenter Oppdal
Ola Setroms veg 17
7340 Oppdal
DIGS
Krambugata 2
7011 Trondheim